Radni sastanak u Domu Crvenoga križa Grada Zagreba
20.11.2024.
Dana 20. studenoga 2024. godine u Domu Crvenog križa Grada Zagreba na Sljemenu održan je radni sastanak voditelja područnih ureda Hrvatskoga zavoda za socijalni rad s područja Grada Zagreba i djelatnika Gradskog društva Crvenog Križa Zagreb.
Prisutnima su pozdravne riječi uputili ravnatelj Crvenog križa Zagreb Petar Penava, zamjenica ravnateljice Hrvatskoga zavoda za socijalni rad Ruža Zelić i voditeljica Odjela za socijalne usluge Crvenog križa Zagreb Ivanka Godić.
Ravnatelj Penava započeo je svoje uvodno obraćanje predstavljanjem misije Crvenog križa Zagreb koje je, kako mu i sama krilatica kaže, u službi humanosti od 1878. godine. Volonteri i djelatnici Crvenog križa rade s ciljem pružanja potrebnih i pravovremenih usluga te pomoći u području odgoja i obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite kako bi na taj aktivan način doprinijeli ostvarivanju i provedbi socijalne politike svoje zajednice, u ovom slučaju Grada Zagreba.
Istaknuo je kako su redoviti sastanci i skupovi važni radi boljeg upoznavanja, razmjene iskustava te povezivanja lika i djela.
Zamjenica ravnateljice HZSR-a Ruža Zelić pozdravile je sve prisutne uime ravnateljice Tatjane Štritof, zahvalila na pozivu i pohvalila nastavljanje nakratko prekinute tradicije radnih sastanaka djelatnika društava Crvenog križa i djelatnika u sustavu socijalne skrbi. Podsjetila je na novu organizacijsku strukturu Hrvatskog zavoda za socijalni rad u kojoj su područne ustrojstvene jedinice ustrojene kao 20 županijskih službi i Služba Grada Zagreba te 94 područna ureda, dok središnja ustrojstvena jedinica obavlja stručno-analitičke, administrativne, pravne, ekonomske i ostale poslove. Istaknula je izvrsnu suradnju s Crvenim križem Zagreb i naglasila važnost te najstarije humanitarne udruge za sustav socijalne skrbi.
Ivanka Godić smatra da svi pomagači u socijalnoj skrbi imaju slične probleme, a rješenja se pronalaze dogovorno i na primjerima dobre prakse. Istaknula je nužnost sinergijskog djelovanja svih sastavnica sustava socijalne skrbi s ciljem što bržeg i efikasnijeg pronalaženja rješenja za ljude u potrebi. U takvim kriznim situacijama do posebnog izražaja dolazi dobra međusobna komunikacija, priprema i suradnja.
Uslijedila su kratka predstavljanja svih sudionika sastanka koji su redom predstavili sebe, svoje radno mjesto, interese i iskustvo suradnje bilo s Crvenim križem bilo s područnim uredom Hrvatskoga zavoda za socijalni rad.
Kao prednosti suradnje ističu se brža i obuhvatnija reakcija na potrebe u zajednici, veća dostupnost usluga kao i povećanje kvalitete tih usluga. Nedostaci koje prepoznaju obje strane panela jesu administrativne prepreke, nejasne procedure i regulative te nedostatak smještaja, financijskih sredstava i djelatnika.
Sudionici sastanka u drugom dijelu raspravljali su o različitim zajedničkim temama socijalne skrbi s posebnim naglaskom na uslugu pomoći u kući, psihosocijalnu podršku osobama s intelektualnim i mentalnim oštećenjima te beskućništvo.
Za uspješnu suradnju Crvenog križa i područnih ureda Hrvatskog zavoda za socijalni rad ključno je što obje strane dijele zajedničke ciljeve i poštuju međusobne uloge, a svako poboljšanje te suradnje dovest će do bolje usluge i dostupnije pomoći za sve ljude u potrebi.