Free cookie consent management tool by TermsFeed

Isplata novčanih naknada - U četvrtak, 17. srpnja 2025. počinje isplata novčanih naknada korisnicima u sustavu socijalne skrbi, temeljem rješenja područnih ureda Hrvatskog zavoda za socijalni rad.

O socijalnom mentorstvu na HRT-u: Stručna pomoć i podrška za bolju budućnost

14.05.2025.

U emisiji Intervju, urednice i voditeljice Andreje Oreč, razgovaralo se o jednoj od novijih usluga u sustavu socijalne skrbi – socijalnom mentorstvu. Gošće emisije bile su Alenka Bilić, upraviteljica Županijske službe Hrvatskog zavoda za socijalni rad Međimurske županije i Ivana Sinković, socijalna mentorica.

Alenka Bilić predstavila je socijalno mentorstvo kao inovativni model rada koji se provodi u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Riječ je o stručnoj i individualiziranoj usluzi namijenjenoj osobama u riziku od društvene isključenosti ili onima koje su već u marginaliziranom položaju.

"Cilj socijalnog mentorstva je osnažiti korisnike za samostalno rješavanje nepovoljnih životnih prilika i bolju integraciju u zajednicu," istaknula je Bilić.

Usluga je posebno usmjerena na dugotrajno nezaposlene osobe koje primaju zajamčenu minimalnu naknadu, ali i na osobe s invaliditetom, žrtve nasilja, bivše zatvorenike te osobe koje izlaze iz institucionalne skrbi.

Odgovarajući na pitanja, mentorica Ivana Sinković rekla je da korisnike najčešće pronalaze socijalni radnici jer najbolje poznaju svoje korisnike pa lako detektiraju potrebu za uslugom socijalnog mentorstva.

"Tako je započelo, ali kako usluga ide dalje, javljaju se i sami korisnici koji su za uslugu doznali u nekom područnom uredu Hrvatskog zavoda za socijalni rad, u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje ili od samih mentoriranih osoba," istaknula je. 

Edukacija socijalnih mentora provodi se prema licenciranom programu i uključuje razvoj komunikacijskih vještina te sposobnosti prepoznavanja razvojnih potencijala korisnika.

"Ova usluga vraća bit socijalnog rada – neposredan, individualni rad s korisnicima za što u redovnim okolnostima zbog obima posla često nemamo dovoljno vremena," dodala je Bilić.

Socijalno mentorstvo temelji se na dobrovoljnosti, partnerskom odnosu i povjerenju. Korisnici sudjeluju u izradi osobnog plana i redovito se sastaju s mentorom, dok mentor pruža stalnu stručnu podršku i potiče korisnika na pozitivne promjene.

Prema dosadašnjim rezultatima, usluga bilježi značajan uspjeh. Korisnici su, između ostalog, uspijevali prevladati ovisnost, riješiti stambena pitanja, pronaći zaposlenje ili izaći iz beskućništva. Posebno se ističe važna uloga mentora u radu s mladima koji napuštaju alternativnu skrb.

Ivana Sinković pojasnila je kako proces traje od šest do osam mjeseci kroz deset strukturiranih razgovora, ali se prilagođava individualnim potrebama korisnika.

"To je dugotrajni put. To su ljudi koji su većinom dugotrajno nezaposleni ili u sustavu socijalne skrbi. Nerealno je očekivati da će nakon šest mjeseci promijeniti cijeli život. Potrebna im je konstantna pomoć. Uvijek napominjemo da smo mi uvijek tu za njih. I ako nismo njihovi socijalni mentori i dalje smo socijalni radnici", zaključila je.

"Naš je zadatak dati udicu, a ne ribu," kazala je Bilić, naglašavajući kako promjena dolazi iznutra, da korisnici moraju preuzeti dio tereta promjene, a uloga mentora je biti oslonac i vodič na tom putu.

 

 

Cijeli razgovor možete pogledati i poslušati ovdje

Podijeli ovu stranicu

Odaberite platformu za dijeljenje ove stranice: